Saturday, October 27, 2007

Vanhojentanssipukuprojekti aloitettu!

Jees, täällä siis ollaan tulevan anopin kanssa ahkeroitu :) (ja Jussin <3) topin ulkokuoren palat on leikattu (ohhoh mikä homma) ja tässä tulos:



Niitä sitten huomenna päästään kokoilemaan :)

Ekana kuitenkin leikattiin hame, ja siinäkin oli 6 palaa :P Ja vau! Ne on jo ommeltu yhteen ja vetoketjukin on paikoillaan! Tuleva anoppi kun on mestari ompelemaan, niin hän sitten ompeli vetoketjun nätisti piiloon ;D Tässä sitten ois, ensimmäinen on aikaisemmasta vaiheesta ja viimeisin (prinsessakuva :D) on alinna :)




Mä oon nyt jo toista yötä täällä Jussini luona, jos vaikka huomenna pääsis kotiinkin ;D Mutta oon mä kyllä ahkeroinu ton puvun kimpussa! Niin ja sitten vielä tohon alimpaan kuvaan: toi toppi on sit mun yöpuku, ei varsinainen juhlatoppi ;D

6 comments:

Leena October 28, 2007 at 9:32 PM  

Kylläpä tulee hieno! Voin kuvitella tuon hameen alle vielä tyllialushameen niin avot :)
Korsettitopit on aina aika monitahoisia... kannattaa olla tarkkana ompelussa, ettei käy kuten minulle - joka ikinen kerta olen ommellut vähintään yhden kappaleen nurinpäin kiinni... kerran ompelin joka toisen väärinpäin. Oli siinä purkamista :D

Katja October 29, 2007 at 7:13 PM  

Kiitos :) Ja APUA :D Mä olin kyllä tosi tarkkana :D Se oli helppoa kun nurjalla puolella oli piirrettynä ne kaavan rajat :D

R October 29, 2007 at 9:00 PM  

Hienolta näyttää, tosi magee väri! Onko sulla kampausta, koruja ja muita mietittynä? Puvun väri on niin voimakas että vaatii näyttävät korut (vähän ihanaa!).

Lentokalan kommentista sen verran, että mäkin hääpuvun yläosaa (samanlainen kun sulla, SK 1/2005) ommellessa vetelin aika monta saumaa ihan vinksinvonksin. Ei ole tota kärsivällisyyttä ihan liikaa...

Katja October 29, 2007 at 9:31 PM  

Jees, mulla on helmiä aika kasa (pienen pieniä) joista näpertelen korut (tietty punaisia!) Kampaus on varmaan joku näyttävä kiharajuttu :)

Niin se lehti oli 10/2005, ei 1/2005 ;D Mä en ottanu riskejä, tein huolella eikä mitään oo tarvinu vielä purkaa :P Piirsin kankaaseen lyijykynällä kaavat, niin ei oo vaikee huomata kumpi puoli on se nurja ;D Ei sulla olis kuvaa sun hääpuvusta (edes yläosasta?) :)

R October 30, 2007 at 6:48 AM  

Juu, 10/2005 oli myös korsettiyläosa (siinä taisi olla ompeluohjekin?) mutta mä tein 1/2005 hääpuvun ohjeella, aika samanlainen. Jossain kohtaa kun en ihan ymmärtäny niin katselin sitä 10/2005 kuvasarjaa.

Kuvia saattas löytyä, johonkin muuhun kellonaikaan ;)

Katja October 30, 2007 at 6:12 PM  

Ahaa! Aivan :P Sitä lehteä en muistakaan lukeneeni. Tai siis en muista sitä ohjetta ;D Millonkas voisin nähdä kuvia? :D

  © Blogger template 'Isolation' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP